2016. március 19., szombat

1. Kritika: A part

A blog ITT érhető el.

  Trailer:
Sajnos az ilyen videókhoz nem nagyon értek, viszont amit láttam amatőr fejjel, azt leírom. Nekem a zene tetszik, szerintem egészen jól visszaadja a hangulatot. Viszont szerintem a képek, illetve jelenetek közti szöveget lehetett volna nagyobb betűmérettel írni, mert így, ilyen kicsi méretben kicsit nehéz elolvasni, és nincs akkora hatása, mintha nagyobb mérettel lenne írva. 
Észrevettem a videóban teljesen más karaktereket is, nem tudom, hogy azok is szerepelnek, vagy fognak-e szerepelni a történetben, de ha nem, kicsit furcsa nekem, hogy ők is ott vannak.  
Amikor a képek váltakoznak a zenére, vagy a szövegek az egész videóban, akkor azoknál lehetne valami effektet betenni, hogy ne csak gyorsan megjelenjenek, hanem például lassan beússzanak, vagy lassabban jelenjenek meg, ezzel visszaadva a hangulatot, és a zene lassú tempóját.
Észrevettem egy helyesírási hibát 1:03 mp-nél, a műtét helyett mútét van kiírva, ezt érdemes lenne javítani.
A végén, az utolsó kiírásnál is, kapásból 7 helyesírási hiba van, ami elég zavaró, ráadásul olyan rövid ideig van kiírva, hogy el sem lehet olvasni, vissza kellett tekernem a videót, és megállítani. A helyesírási hibák: akkarod egy k-val van, hogy előtt vesszőt teszünk, ...Happy End lesz-e a vége, akkor tarts velünk. Ez a mondatrész így lett volna helyes. És ez után, közvetlenül a pont után nincs space nyomva. Készítete helyett Készítette.
Összességében nem rossz kis videó ez, de a hibákat érdemes lenne javítani. 

  Történet:
Először nézzük a szereplőket. Itt is elég sok helyesírási hibával találkoztam, főleg azzal, hogy a pontok, illetve írásjelek után nincs szóköz téve. Ezt javítsátok. Még elég sok más hibával találkoztam, de nem fogom az összeset felsorolni, viszont ami többször is el van követve az az, hogy a státus az magyarul úgy van, hogy státusz.  Javaslom, hogy vegyetek fel még egy bétát, akinek jó a helyesírása, és nézzétek át az egész blogot. Illetve ami még segíthet, hogy ha Wordben írjátok meg a szövegeket, mert az valamennyire kijavítja a hibákat.
Akkor nézzük magát a történetet. 
Első kettő rész. Meg kell, hogy mondjam, nagyon rövid lett, és túl gyorsan haladnak az események, az olvasónak nincs ideje arra, hogy átszellemüljön, és beleélje magát a történetbe, nem is beszélve a rengeteg helyesírási hibáról. Az alap ötlet tetszik, szerintem nem sablonos, és sok mindent ki lehet belőle hozni. Viszont olyan, mintha túl gyorsan túl akarnál lenni az elején, és belevágni a közepébe, amit nem lehet. Egy történetet szépen fel kell vezetni. Illetve nem kell annyi felkiáltó jelet rakni, elég kettő, mert ezt így nem is szokták, és nem is mutat jól.
Utolsó két rész. Itt is sok helyesírási hiba van, de talán egy fokkal kevesebb. Viszont ezek is nagyon rövidek, és itt sincs túl részletesen leírva minden. Hiányzik, hogy az események, érzések jobban meg legyenek fogalmazva, hogy átérezzem a történetet. A végére nem kellett volna az a MUHAHAHA!!, mert ez elveszi a történet komolyságát. A fogalmazási stíluson is lehetne javítani, hogy részletesebbek legyenek az események, és érdekesebben legyenek megfogalmazva.
És most vettem észre, hogy van még egy rész fent, csak az még nincs belinkelve a részekhez... Gratula magamnak. Viszont ezt is javítani kéne, ahogy felraktok egy részt, azonnal linkeljétek be a menüben a Részek című menüponthoz. Szóval akkor az utolsó rész. Itt is vannak hibák, de megint kevesebb, ami jó, viszont hagyjátok el a rengeteg felkiáltójelet, meg kérdőjelet, ezekből elég egy is, és max néhol kettő, ahol nagyon nyomatékosítani szeretnétek valamit. Továbbá itt is érvényes az, amit az előzőknél leírtam, nincsen elég részletesen leírva minden, az események túl gyorsan haladnak.
Összességében: A fejezeteket írjátok meg hosszabbra, és fejtsétek ki jobban az eseményeket, érzéseket, mindent írjatok körül részletesebben, főleg ott, ahol kiderül, hogy Jamest megszállta egy démon, hogy ne az a tipikus tinik, meg problémáik hangulat legyen, hanem vegyen fel a történet egyfajta komolyságot. Az alapötlet viszont tetszik, sok mindent ki tudtok belőle hozni, viszont nekem kicsit olyan volt, mintha nem élnétek ezzel a lehetőséggel. Vegyetek fel egy bétát, aki jó helyesírással rendelkezik, és javítsátok ki mindenhol a helyesírási hibákat. Továbbá olvassatok sokat! Higgyétek el, nagyon nagyon sokat segít, bővíti a szókincset, tapasztalat. Bármilyen könyvet, ami nektek tetszik, nem kell kötelező olvasmányokat, olyanokat én sem olvasok... Ezt azért mondom, mert sokan azt hiszik, csak ezek bővítik a szókincset, pedig nem. Belépsz egy könyvtárba/könyvesboltba az ifjúsági részhez, és megannyi remek, és érdekes könyvvel találod szemben magad. És ajánlom böngészni szintén a szókincsfejlesztéshez a magyar szinonima szótárat, illetve a helyesírás javulásáért a magyar helyesírási szótárat.

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése:
Kezdjük a modulokkal. Én változtatnék a sorrenden. Az Üdvözöllek című modult raknám legfölülre, ahol részletesebben le kellene írni, mégis miféle ez a blog, kik vagytok. Alá raknék egy külön információs modult, ahová leírnám a blog adatait, milyen fajta történettel foglalkozik, kik az írók, kié a fejléc, kié a design, mikor nyitott, mikor érkeznek részek stb... Alá raknám (mivel a menü nem itt kapott helyet, ami nem is baj)  a Chat-et, ezután következnének a Rendszeres olvasók, majd a Ha könyv lenne című modul, itt következnének az oldalmegjelenítések, ezek alá tenném a Facebook csoportot, majd a Múlt, alá a Blogjaink, alá a Közremködik című modul, és végül a Blogolj. A menü szerintem jó helyen van. Természetesen ezt nem kell pont így megcsinálni, de valami hasonlót érdemes lenne.
A következő észrevétel. A Részek című menüpontnál az első rész van legalul, ami szerintem zavaró, mert így, ha valaki később téved a blogotokra, akkor teljesen le kell pörgetnie az aljára, hogy elkezdhesse elölről olvasni. Persze ezzel lehet, csak én vagyok így. 
2. Fejléc:
Kezdjük azzal, hogy a lány középen nem jól van kivágva, a hajánál látszik. A három karaktert pedig kicsit kisebbre vettem volna, és jobban beleillesztettem volna valahogy a képbe, és az egésznek adtam volna egyközös színt, ami illik a blog designjához, mert így az emberek nagyon elütnek a blog, és a fejléc hátterének színeitől.
A címet pedig nem csak úgy oda raktam volna. Szerintem a piros szín nem illik ide, valami sötétbarnás árnyalatot választanék. És nem a karakterekre raknám rá, hanem valahova melléjük, föléjük, ahol van egy üresebb hely, és a betűtípusnak is valami különlegesebbet, és figyelemfelkeltőbbet választanék.
3. Kinézet:
Összességében tetszik ez a barna szín, viszont akkor mindent ehhez kellene igazítani. Ami azt jelenti, hogy a kék linkeknek semmi keresnivalójuk nincs ott, állítsátok át valami sötétbarnás színre. Ráadásul olyan rikító ez a kék szín, hogy alig tudom a linkeket elolvasni. 
Látom, hogy a szöveg, és a chat szövege is fehérrel van írva, így az Üdvözöllek című modul, és minden más szövegét sem ártana azzal írni.
Észrevettem még, hogy valamelyik résznél máshogy van írva a szöveg, ki van emelve a háttere fehérrel, ami nem csak olvashatatlanná teszi, de el is üt a többitől. Javaslom, hogy azt is javítsátok ki olyanra, mint amilyen a többi, nem kell annak fehér háttér, elég a fehér szöveg.
A Ha könyv lenne című modul címének a végére nem kell pont, mivel ez is egy cím, és címeknél nem használunk pontot.
A menünél is változtassátok meg a színeket, a kéknek, és a fehérnek, ha ráviszem a kurzort, semmi keresnivalója ott, illetve a Trailert a főoldal alá raknám.
Aztán, a zenelejátszó. Javaslom, vagy tüntessétek el, vagy változtassátok meg a színét, mert a lila egyáltalán nem illik a bloghoz. Illetve, ha rajta akarjátok hagyni, állítsátok be olyanra, hogy ne automatikusan induljon a zene, és ne ugorjon ki oldalt a zenelista, mert ez nagyon idegesítő, és elüldözi a látogatókat.
Másba nem igazán tudok belekötni, egész jó választás ez a barna. :)

Összességében jó lesz ez a blog, de a hibákat javítsátok ki, mert elég zavaróak. Nem akarok senkit megbántani, kizárólag építő jelleggel írtam ezt a kritikát, remélem hasznos volt számotokra! :)

Üdv: Annabelle N.

2 megjegyzés:

  1. Hasznos volt van kettő bétám aki lépésről lépésre javitja a hibákat este elkezdem készíteni az új Trailert és a fejlécet és meg fogadom a tanácsokat.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy segíthettem:))

    VálaszTörlés