2016. március 25., péntek

2. Kritika: Number 4 - Invisible

A blog ITT érhető el.

  Trailer+Fülszöveg:
Mint előző kritikámban említettem, nem nagyon értek a videókhoz, viszont elmondom a véleményem. Nos eleve picit előnyben indultál, mert szeretem Shawn Mendest, és a Stitches-t (hihi:D) szóval én örültem ennek a számnak, és szerintem a hangulatot visszaadja. A videó egész jól lett összevágva, viszont én kicsit hiányoltam belőle egy kis szöveget. Például néhol felúszhattak volna címszavak, hogy tudjam, nagyjából mire számítsak, mert így annyira nem értettem, de persze ez lehet az én ügyességemnek tudható csak be :D.  Amibe még bele tudnék kötni, az a vége. A zene szerintem nem hatásosan lett abbahagyva. Egy részen befejeződött, és jött pár szöveg, és zene nélküli rész. Na, én ezután azt hittem, hogy hú de jó, biztos ezután a csöndes rész után belevág a zene a refrénbe hatásosan. Hát ez nem történt meg, csak vége lett a videónak. Amit tanácsolnék így amatőr fejjel, hogy hatásosabb legyen a videó az az, hogy a csöndes vége után kezdődjön újra a zene refrénnel, majd valahogy lassan vessetek véget neki, úgy, hogy a zene lassan halkuljon el. Szerintem így átérezhetőbb, és hatásosabb lenne, illetve jól jönne a videó közben néhány címszó, hogy jobban felfogjam, pontosan miről is fog szólni a történet. Összességében egyébként jó videó lett, tetszik a zene. (ezt egy Shawn Mendes rajongó mondja:D)
A fülszövegről. Először kötekedjünk. Az amikor, és az amit előtt vessző van, ezt néhol kihagytad, amúgy nem találtam helyesírási hibát. Maga a szöveg nekem nagyon felkeltette az érdeklődésem, és tetszik. Rövid, velős, és már is tudjuk, hogy fantasy-val állunk szemben. Nem tudok belekötni.

  Történet:
Ahogy elkezdtem olvasni, pár helyesírási hibát/elírást észrevettem. Ezeket most nem sorolom fel, de nincs is belőlük olyan sok. Illetve vessző hibákat is találtam. Néhol kirakod, ahova nem kell, néhol pedig elfelejted. Ebből sincs olyan sok, viszont azért majd fusd át a részeket, ha van időd, így javítva a blog minőségén.
Az első két rész: A történet izgalmasnak ígérkezik, viszont én az elejét kicsit untam. Valami csavart kéne bele vinni, vagy részletesebben leírni a lány érzelmeit. Ha engem így elrabolnának 10 évesen, tuti sokkal jobban be lennék tojva. És nem is tudom. Én egy 10 éves gyerekre rázártam volna az ajtót, nehogy megpróbáljon elszökni, még ha nem is tudna, de az épületben simán elkeveredhet, és keresgélni kellene. Szerintem vehetted volna a szereplők korát idősebbre, mert 10-14 évesen még nem ilyen érettek, de ez csak lehet nekem tűnt fel. Én személy szerint mindjárt 16 leszek, de tuti jobban be lettem volna tojva, mint az a 10 éves kislány. Jó tudom, valahogy más, mint a többi, ahogy említette Jeff, de akkor is gyerek.
A 'nem mész ki innen, bocs' papír elnevezés nagyon tetszik, találó:D. Nem tudom, hogy vagy vele, de ha ilyen fiatalon a műtétemet tervezgetik, miközben elraboltak, tuti nem hagytam volna abba a kapálózást, amíg el nem altatnak. Jó. lehet én vagyok csak ilyen nyomi, de na. Egyébkét sok mindent ki lehet ebből hozni, és érdekesnek bizonyul a történet, csak néhol izgalmasabban is körül lehetne írni az eseményeket/érzéseket.
Az utolsó két rész: Itt is felfedeztem pár elírást, és vessző hibát, de ezekből még kevesebb volt, ami jobb. Nekem itt is hiányzik kicsit az események/érzések jobban kifejtése, viszont ezek a részek azért eseménydúsabbak, kevesebb hibával, tehát fejlődtél. Az utolsó rész tetszett, itt már jobban bele tudtam élni magam, és még kevesebb hibával találkoztam. Az eseményeket itt szerintem jobban leírtad, és érdekesebbre fordultak a dolgok. 
Összességében: A történet nem sablonos, egyedi. Néhol jobban is le lehetne írni az eseményeket/érzéseket, és azt a kevés hibát egy átolvasással ki lehetne javítani, viszont sokat fejlődtél, és a végére egyre jobb, és érdekesebb lett a történet. Sok mindent ki lehet ebből hozni, amit szerintem tudni fogsz, úgyhogy hajrá! Másba nem tudok belekötni. :)

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése:
Nézzük a modulokat. Én az Info-t a fülszöveg alá raknám, de így se rossz, ez szerintem ízlés kérdése. Aztán, a Rendszeres olvasók fölé, vagy alá mindenképpen raknék egy chat-et, így könnyebb lenne az olvasóidnak kommunikálni veled, illetve cseréket is kérhetnének, ezáltal még népszerűbbé válhatna a blogod. Ahogy látom, cseréid egyáltalán nincsenek, amik az előbbi okból hasznosak lehetnének, viszont te lehet, hogy direkt nem akarsz linket cserélni, ebbe nem szólok bele. A Facebook Oldalt az Ennyien jártatok itt fölé helyezném, más változtatni valót nem látok. Persze nem kell pont így áthelyezni, ezek csak javaslatok. Nekem tetszik, hogy a fülszöveg része belelóg a fejlécbe, és ott el van halványítva, viszont még valahogy el kéne egy kicsit halványítani a fejléc címénél, mert belelóg az Invisible feliratba, és úgy jobban láthatóbb, hangsúlyosabb lenne a fejléc címe.
Aztán, hogy kötekedjek még egy kicsit, a menüpontokat is más sorrendben helyezném el. Amit szintén nem kell ugyanígy megcsinálni, hiszen valamilyen szinten ízlés kérdése is, de valami hasonlót lehetne. Felülről lefelé sorolnám: Főoldal, Trailer, Szereplők, Fejezetek, Egyéb, Díjak. Azért ezt a sorrendet javaslom, mert ha egy emberke ide téved, akkor először ugye elolvassa a fülszöveget, majd megnézi a trailert, ha tetszett neki, akkor pedig átfutja a szereplőket, mielőtt belekezd a történetbe. Legalábbis én így csinálnám. Aztán az Egyébben pedig még mindig lehetnek fontos, a bloghoz kapcsolódó dolgok, és csak ez alá raknám be a díjakat, mert szerintem az Egyébet azért többen megnéznék. 
2. Fejléc:
Hát. Nekem nagyon tetszik a fejléc, rajta a főszereplőkkel, viszont én a főszereplő lányt, aki meséli a történetet, még ráraktam volna, és a többiket tettem volna kicsit hátrébb. Viszont a középső karakter megoldása nagyon tetszik, hogy a fél arca el van csúsztatva, és a felén a gonoszat ábrázolja.
Összességében tetszik a fejléc, a betűtípus is illik hozzá ami rajta van, és a színvilága, meg a hangulata is abszolút illik a bloghoz.
3. Kinézet:
A blog hangulata tökéletesen illik a történetéhez, a szöveg jól olvasható, és örülök, hogy átállítottad a vakító fehérről világoskékre, mert így sokkal jobb olvasni. Javaslom, az első résszel is tegyél ugyan így. A címek, és modulok címének a betűtípusa tetszik, viszont az oldalsávval, meg úgy a háttérrel van egy kis gondom. Bár a háttérnél kevésbé látszik, hogy megtörik néhol, azért ha lehet, ezt javítsd. Viszont az oldalsávban jobban látszanak a törésvonalak, amik engem egy kicsit zavarnak. Nem tudom, ezt meg lehet-e oldani, hogy ne legyenek ott (gondolom a kép mérete miatt vannak ott, ami oda be lett állítva), de ha tudod, akkor mindenképpen javítsd, mert szerintem egy kicsit ront, az amúgy tök szép blog összképén.  Bár nagyon ötletes az a kék tűz, ami az oldalsáv hátterében van, ha nem tudod kijavítani, esetleg állítsd át valami sima világoskék színre, vagy ahogy gondolod. Persze nem muszáj, ettől még szép a blogod, csak úgy - szerintem - még szebb lenne. Amit még javasolni tudnék, hogy a részeket állítsd át sorkizártra, mert úgy szebben, és rendezettebben mutat a blog.

Összességében nagyon tetszik a blog, egyedi a történet, és a külseje is szép, és illik hozzá, visszaadja a hangulatot. A kisebb hibákat viszont ajánlatos javítani, hogy ennél is jobb legyen a blog színvonala/minősége.
Remélem tudtam segíteni a kritikával, és további jó blogolást kívánok!
Üdv: Annabelle N.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon szépen köszönöm a kritikát és azt, hogy szántál rám időt. A részeket folyamatosan javítom helyesírásilag és, amit te leírtál azt érzem én is. Az oldal sávval sajnos nem tudom, hogy tudok e valamit kezdeni, mert a design-hoz egyáltalán nem értek, de felfogok keresni majd valakit, aki ebben tud segíteni ;) Köszönöm, hogy a kritikát nem lekezelő stílusban írtad meg, ez sokat jelent :) És mégegyszer köszönök mindent :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Persze, hogy nem lekezelő stílusban írtam meg, hiszen az a célom, hogy segítsek :)) (meg amúgy is, az mindenkinek rosszul esne)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés