2016. április 9., szombat

3. Kritika: Érzések--> Törlés folyamatban

A blog ITT tekinthető meg.

  Trailer+Fülszöveg:
Lássuk a trailert. Amit először észrevettem, hogy elég lenne, ha csak az első képekhez írnád ki a nevüket a képekre, ha nagyon akarod, a többihez már szerintem teljesen fölösleges. Aztán, ami engem még kicsit zavar, hogy túl részletesen elmeséled a történetet, így az olvasó már jó ideig tudni fogja, hogy mi fog történni, és csak egy idő után nem. Annyit kéne csinálni, hogy nem elmesélni majdnem az egész sztorit, hanem több kérdést hagyni, hogy amikor az olvasó elkezdi a történetet, ne tudja, hogy pontosan mi fog történni egy ideig. Másba nem tudok belekötni, a zene illik hozzá, a képek jók, csak ugye a neveket nem kéne mindig kiírni a sarkukra. A szöveg is jól mozog, szóval összességében egész jó videó lett, már amennyire én értek hozzá. :)
Nézzük a fülszöveget. Ezzel is az a bajom, hogy kicsit részletes, és egy részig elmondja előre a történetet. Persze ez lehet, csak engem zavar, de itt is több kérdést kéne hagyni, hogy az olvasó ne tudja az elején, hogy mire számítson pontosan. Persze jó ha tudja, csak nem kell ennyire részletesen. De ettől eltekintve tetszik a megfogalmazása, meg úgy maga a fülszöveg.

  Történet:
Mivel neked trailered, és fülszöveged, meg prológusod is van, ezért a prológust beleszámítom az első két részbe, remélem nem baj.
Első két rész:(prológus+első rész) Ahogy elkezdtem olvasni, rögtön észrevettem, hogy túl sok helyre raksz vesszőt. Javaslom, tájékozódj ez ügyben, olvasd át még egyszer a történetet, és javítsd ki a vesszőhibákat, mert rengeteg helyen van, ahova nem kéne. A történet alapötlete tetszik, viszont szerintem kicsit idősebbre kellett volna venni a kislányt, mert öt évesen még nem gondolkodnak így szerintem, és ha ilyen perverz is lenne a pasi, akkor is kicsit idősebb lányokkal csinálná ezt, mert szerintem egy öt évest meg sem lehet erőszakolni, mert "be sem menne" oda, ahova kell. Remélem érted ezt a furcsa megfogalmazást. :D Legalábbis én így gondolom. Az első rész linkje a fejezeteknél nem jó, mert nem létezik a blog oldala, úgyhogy azt javítsd ki, mert így csak a blogarchívumból tudtam kikeresni. A fogalmazásod tetszik, a vesszőkön kívül (tényleg javítsd az összes résznél, mert zavaró) nem találtam helyesírási hibát, ami jó. A történet tetszik, szerintem nem sablonos. :)
Utolsó két rész: Itt viszont észrevettem más hibát is a vesszőkön kívül, csak hogy a rosszabbal kezdjem, tudom gonosz vagyok... Szóval, a párbeszédeknél néhol nem teszel gondolatjelet, így nem tudjuk, hogy ezt még ő mondja-e, vagy nem, és ez így nem helyes. Példának okáért kiírok egyet:
 Hahaaa, ez nem vicces. - de már nevettem én is. - Köszönöm, hogy hiszel nekem! Ez így lenne helyes, ehelyett:  Hahaaa, ez nem vicces, de már nevettem én is. Köszönöm, hogy hiszel nekem!
Néhol van egy-két rész, ahol részletesebben is megfogalmazhatnád a dolgokat, de csak továbbugrasz. Ezt az átolvasással szintén javíthatod, mert nem sok. Azon azért meglepődtem, hogy Géb csak úgy mindenben a lány nagyanjának hisz, mikor tudta milyen, és már egy jó ideje ismerte a lányt. Azért legalább meghallgathatná. Minek hisz csak úgy a nagyanjának, mikor nem hagyja, hogy a szerelme elmondja amit akar? Ennek így nem sok értelme van. Ráadásul a csajról ha ezt is hiszi, akkor sem kéne ilyen drámaian mondania, hogy minden erejével azon lesz, hogy ártson neki... Amikor elmondta, hogy nem szűz, és a pasi még jobban lecseszte, na én ott tuti nem sétáltam volna el, hanem a képébe vágtam volna az igazságot, hogy engem 5 éves koromban megerőszakoltak. Akkor aztán nézhetett volna nagyot. Elég furcsa ez a hangulatingadozása Gabenek, egyik pillanatban még megfogadja, hogy minden erejével azon lesz, hogy ártani tudjon neki, másikban meg bocsánatot kér, és sajnálja, hogy bántotta. Ebben a részben van egy-két elírás, ezeket is érdemes lenne javítani, illetve kicsit átírnám ezt a részt, persze, hogy a lényege ugyan ez maradjon.Továbbá, a párbeszédek közben nem kell új bekezdés, csak ha nagyon eltérő a téma amiről beszél, és teljesen más. Itt már sokkal kevesebb a vesszőhiba, ami jó, mert sokat fejlődtél, viszont egy-két helyen oda is teszel pontot, ahova amúgy nem kéne, és elég lenne egy vessző. Ezektől eltekintve jó történet, és sok mindent ki tudsz belőle hozni, úgyhogy hajrá, viszont olvasd át egyszer az egészet, és javítsd a hibákat!

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése:
Először lássuk a modulokat. Szerintem az első modul felesleges oda. A másodikat, a fülszöveget pedig ugye rövidítsd/egyszerűsítsd le, ahogy az elején javasoltam, és írd kisebb betűmérettel, mert így zavaró olvasni, és túl sok helyet foglal. A harmadik modulnak rakd az információs modult, hogy az olvasónak ne kelljen sokat lepörgetnie, hogy megtudja, mégis miféle blog ez. A következőnek raknám a menüt, de az információs modul felé is jöhet, szerintem az mindegy. Ez alá tenném a chatet, majd egy feliratkozós modult, ami látom nincs, ezzel megkönnyítve, hogy az olvasók könnyebben követni tudják a bejegyzéseidet. Végül jöhetnének a cserék, és blogok amiket olvasol, majd alá az oldalmegjelenítések. A címkék szerintem teljesen feleslegesek oda, illetve a blogarchívumot sem kell megtartani, de ha mégis akarod, akkor azt rakd szerintem legalulra, vagy valahova a végére, mivel felül ott van a menü, amiben ha van még hibás link azon kívül amit említettem, akkor javítsd ki. Illetve a menü pontjaiban fölösleges felkiáltó jelet rakni, ezeket szedd le onnan. Ennyit a modulokról. Persze nem kell pont ugyan így elrendezni, de valami hasonlót legalább érdemes lenne alkotni a jobb átláthatóság érdekében.
2. Fejléc:
Ehhez sem értek annyira, de alapjába véve nincs vele gondom, szerintem illik a bloghoz, és egész jó lett, úgyhogy ebbe nem nagyon tudok belekötni! :)
3. Kinézet:  
Amint látom, ez egy DeviantArtos sablon, amivel nincs is bajom, csakhogy ami rögtön szemet szúrt, az a háttere. Nem tudom, hogy ennél a sablonnál mit, hogyan lehet állítani, de javaslom, hogy állítsd rózsaszínesre, hogy illeszkedjen a témához, vagy a többit állítsd kékesre, vagy pedig nézz másik sablon után. A többi része jó, viszont amit nagyon javasolnék. A betűméretet javítsd át sokkal kisebbre, mert így zavaró olvasni, javaslom a 12-11-es méretet, és azt, hogy Arial, Times New Roman, vagy ehhez hasonló betűtípusok egyikére állítsd át a szövegeket, és mindegyik ilyen legyen. Ha bloggerben állítod át, itt még ilyen betűtípusok a Helvectia, meg a Georgia, de itt is van Times, meg Arial. Hozzáteszem, szerintem az Arial-féle betűtípusokat a legjobb olvasni, főleg ha egy történetes blogon jár az ember, ahol sokat olvas. Logikám. :D Illetve ne dőlt betűvel írj, hanem simával. A részek elején az idézeteket bőven elég csak dőlt betűvel írni, és csak azokat írni így. Még javasolnám, hogy állítsd a szövegeket sorkizártra, mert így sokkal rendezettebben néz ki a blog, és a szöveg, illetve egy kicsit visszavehetnél a blog szélességéből.
Aztán. A chat színeit is változtasd meg, mert szerintem nem illik annyira a bloghoz ez a fekete szín. Elég lenne, ha olyan színű lenne, mint a háttér, vagy hasonló, és benne fekete szöveg, vagy a bloghoz illő színek. Amit még javasolnék, hogy a linkek fókuszálási színét is állítsd át, mert ez a lilás kékes árnyalat nem tűnik fel máshol, és ez így nem egységes. Ugyan így a meglátogatott linkeknél.
A láblécen meg nem tudom, hogy mit keres ott az az online olvasók, az ilyen moduloknak nem kell címet adni. Ehhez kapcsolódóan. Fönt jobb oldalon mutatja az online olvasókat. Ennek a kódját amikor bemásolod egy Java Script modulba, nem kell neki címet adni, vagy egyszerűen másold be egy másik ilyen modulba, ahol már van kód, mert egy ilyen modulban több kód is bőven elfér. A számlálód pedig egy másik oldal látogatottságát mutatja szerintem, mert ahányszor rámegyek a blogodra, mindig 10-15-20 körül mutatja az online olvasókat, ami valljuk be, nem hiszem, hogy így van. Nehogy bántásnak vedd, de még egy híres designblogon (például) is kevesebben szoktak online lenni, mint amit a tiéd mutat. Ezért javaslom kattints ERRE a linkre, és ezt a kódot másold majd be. Erről egyébként még egy cikket is olvastam, amit egy blogger írt, hogy sokan hamis számlálót tesznek az oldalukra, és nem is tudnak róla.

Egyébként szép kis blog lesz ez, de a hibákat ajánlatos javítani, hogy ezzel jobb legyen a blogod minősége. Remélem tudtam segíteni, és nem bántottalak meg semmivel, további sok sikert, és jó blogolást! :)
Üdv: Annabelle N.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a kritikát! Megfogadom a tanácsaidat és változtatok azokon, amiket ajánlottál :)
    Köszönök mindent, természetesen nem bántottál meg semmivel! A számlálót én is arról az oldalról szedtem le, amit Te is linkeltél. De majd keresek másikat!
    Köszönöm a munkád!! Szia!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen!Tudom hogy arról az oldalról lett leszedve, csak nem jó kódot adtak valamiért. Ugyanarról le tudod szedni helyesen is :) Örülök, hogy segíthettem! :)

      Törlés