2016. április 23., szombat

5. Kritika: Angyalélet

Hellóbelló, újabb kritikával jelentkezem! :)
És ezennel úgy döntöttem, hogy 5 embert fogok magamnak felírni a limitnél, akik kritikára várnak!

A blog ITT érhető el.

  Az első pont kimarad, mivel prológust, trailert, vagy fülszöveget nem találtam, amit érdemes lenne berakni, hogy ha egy nézelődő belép a blogodra, akkor tudja, hogy mégis miféle történet ez, mi a műfaja, stb...

  Történet:
Nézzük a történetet. Első két rész: Kezdjük ott, hogy nem értem mi baja Annabellnek, mikor a legjobb barátaival egy egyetemre megy, és Hawaii-ra mennek nyaralni. Őszintén megrohadhatnak, hogy ilyen jó dolguk van, bocsi. :D A helyesírásra figyelj, mert több elírást, és vesszőhibát is találtam, javaslom olvasd át a fejezeteket. A történetből sok mindent ki lehet hozni, viszont néhol vannak olyan részek, amiknek nem sok értelmét látom, vagy amik le lehetnének írva izgalmasabban is. Ilyen például, amikor Rose felhívja Annabellt, hogy mennyi bőröndöt visz, és nyafog, hogy ő nem fér el, aztán itt félben is marad az egész. Így ezt vagy nem kellett volna leírni, vagy tovább kellett volna vinni a történet szálát. Én személy szerint, ha Annabell lennék, átmentem volna Rose-hoz, és kidobáltam volna a bőröndjeiből a felesleges holmikat. Jonathan és Annabell között bontakozik valami, ami elég cuki szerintem. :) De azért én kérdőre vontam volna Jonathant, hogy összekötött hajjal nem tetszettem-e volna neki? (csak, hogy kötekedjek)
Van egy rész, ahol nem pontosan értem a párbeszédeknél, hogy ki mit mond. Be is másolom.
"- Jonathan... - kezdte Any mellettem de el is hallgatott amint ránéztem és elpirult.

- Igen? (ide írd meg, hogy ki mondta)

- Semmi hagyjuk. Te is úgy látod, hogy Ty és Rose egymásra találtak? -néztem az előttünk nevetgélő párost és azon gondolkodtam vajon tényleg összejöttek e. Azt tudtam, hogy Tylernek tetszik Rose, de azt is tudom, hogy nem akarta elrontani a barátságukat, ezért nem hajtott rá. Velem ugyanez a helyzet, szóval megértem.

- Nem hiszen hogy összejöttek. - mondtam, mire Any furán nézett rám."
Javaslom, ezt a részt is olvasd át, és valahogy írd le kicsit érthetőbben. Persze lehet, csak én vagyok a hülye, de tényleg nem vágom, ki mit mond. Ki is emeltem a szavakat. És itt is vannak vesszőhibák, szóval nézd át a részeket.
A repülő nem repülőtéren száll le? Az ilyenek mellett nem szokott rögtön fürdésre alkalmas tengerpart lenni. Innen sokszor autózni kell még, hogy tengerhez érjünk. Egyébként Annabel, és Jonathan egyre cukibbak. :)
Utolsó két rész: Ami engem illet, kicsit zavar, hogy négy szemszögből írsz E/1-ben, mert valahogy sosem tudom, hogy kinél járok éppen. Ahogy látom, a történet átment fantasy-ba, már ha jól láttam. Néhol teszel gondolatjelet, ahol nem kéne a párbeszédeknél, ezt is javítsd, és nézz utána. A történet egész jó, de több izgalmat is lehetne bele vinni. Az utolsó részben jól leírtad a kis jelenetüket, és itt szinte alig találtam hibát, ami jó, mert fejlődsz. Na, ilyen érdekes jelenetekkel kellene még feltuningolni a történetet. Nem úgy értem, hogy pont ilyenekkel, hanem olyanokkal, amik így le vannak írva, és történik is bennük valami pörgős, izgalmas dolog. És még valami. Próbáld kicsit jobban körülírni még az elején a szereplőket, hogy az olvasó el tudja képzelni, mégis hogy néznek ki, illetve a tájat, környezetet is jobban körülírhatnád.

Mielőtt belekezdenék a blog kinézetének kivesézésébe, látom, hogy designilag nagyon minimalista vagy, és a moduloknál sincs szinte semmi. Nem tudom, hogy ismered-e a wattpadot, ahol szintén lehet írni, csak ott nem kell a külsővel bajlódni, csak az irományon van a lényeg. Csak azért ajánlom ezt, mert lehet, hogy neked jobb lenne az. De persze lehet, direkt azért kezdtél el bloggeren írni, mert a külső is fontos neked, amit meg is értek, pont ezért fogom most kivesézni ezt.

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése: 
Erről nem tudok sokat írni, mert gyakorlatilag alig van kint modulod. Itt van javaslat, hogy miket rakj ki, milyen sorrendben: (felülről lefelé) Fülszöveg (hogy az olvasó tudja, mégis miféle történet ez) Információk (blog nyitása, zárása, történet típusa, műfaja stb...) Menü (ezt Oldalak néven találod meg a moduloknál, és ide kéne berakni pl: Részek - ahova ha rámegy az illető, szépen megtalálja a részeket belinkelve, aztán Szereplők, ahol kis tájékoztatást adsz a szereplőidről,  és más oldalakat is létre hozhatsz, amit fontosnak tartasz) Chat (hogy olvasóid könnyebben tudjanak kommunikálni veled, és rengeteg design blogon megtalálod, hogy kell berakni, csak írd be keresőbe, hogy chat blogra, vagy ilyesmi) Rendszeres olvasók (hogy olvasóid könnyen feliratkozhassanak) és utána rakhatsz egy Magamról című modult.
Felülről pedig tüntesd el a blogarchívumot, és tedd be oldalra legutolsónak, ha bent akarod hagyni, és csináltál már Oldalak modult.
 2. Fejléc: 
Ahogy látom, a fejléccel sem foglalkoztál túl sokat. Ezt rendelhetsz szintén egy design blogról, amiből millió van, illetve ez a kép sem rossz, csak az oldal színeihez kéne igazítani a színét, amit az iPiccy-n meg is tehetsz, ha oldalt amikor szerkeszted a képet lepörgesz, és rámész, hogy Color Tint, ami egy színre hozza a képet, és állítgathatod, stb. Illetve ha ezt a képet akarod hagyni, javaslok rá olyan betűtípust, amiben van é betű, mert ez így nagyon nem mutat jól.
3. Kinézet: 
Kezdjük azzal, hogy ezt a sablont cseréld le, de sürgősen, mert nagyon zavaró így olvasni, hogy átlátszó, és mögötte van a háttér. Amit szintén ajánlok lecserélni, mert nem néz ki jól, hogy ilyen sokszor van ott egy kis kép. Javaslok olyat berakni, ami kitölti az egész oldalt, és nincs sehol megtörve. Rengeteg ilyet lehet találni különböző design blogokon, vagy akár ha beírod keresőbe, hogy bloghátterek, stb...
A betűtípusát a szövegnek állítsd valami egyszerűre, például Arial-ra, mert azt esik jól a szemnek olvasni. A modulok, meg a bejegyzés címének a betűtípusát pedig állítsd valami különlegesre, és szépre, de egyformára. Nagyjából ennyi, amit most javasolni tudnék. És figyelj a színekre, hogy a blogon illeszkedjenek egymáshoz. Például a jelenlegi sablonon a pirosnak semmi keresnivalója ott.

További jó blogolást, és sok sikert kívánok, remélem semmivel nem bántottalak meg, csak építő jellegnek szántam a kritikát. :)

Üdv: Annabelle N.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése