2016. május 4., szerda

6. Kritika: A Cullen család

Először is, szeretnék az írótól bocsánatot kérni, amiért ennyit kellett várnia.
A blog ITT tekinthető meg.




  Fülszöveg:
Ami először szemet ütött nekem (sajnos), az az, hogy elég sok benne a helyesírási hibád. Figyelj rá, hogy írásjelek után szóközt nyomunk, és javaslom az elírásokat is javítsd.
A fülszöveg egyébként szerintem nem rossz, egész figyelemfelkeltő. Viszont nagyobb terjedelmű is lehetne, és egy kicsit hosszabban elmélyülhetne a történetben, hogy az olvasó jobban meg tudja ítélni, hogy miféle sztori ez.

  Történet:
Első két rész: Itt is ami először szemet szúrt, az a sok helyesírási hiba. Javaslom, olvasd át a részeket, és javítsd, vagy vegyél fel egy bétát. A legtöbbször elkövetett hibád az, hogy nem használsz vesszőt. Szinte alig találok. Ha nagyon nem tudod, nézz utána, hogy hol kell kitenni.
A sztorira térve. Miért is nem látták egymást 100 évig? Mert a lánynak egy "kis" magányra volt szüksége? Lehet én vagyok az értetlen, de nem vágom.
A részeket írhatnád kicsit hosszabbra, és megfogalmazhatnád részletesebben a dolgokat, hogy az olvasónak legyen ideje, és bele tudja magát élni a történetbe.
Illetve vannak megfogalmazási hibák is. Pl: Fele utat elaludtam. Ez helytelen. Így lenne helyes például: A fele utat végig aludtam. vagy A repülőút felét végig aludtam. stb... Ezeket is javítsd, mert így nagyon rossz olvasni.
Ha azt mondja a lány, hogy a telefonba szól egy ismeretlen hang, akkor utána honnan tudja a nevét? Akkor még sem volt ismeretlen, nem?
A másik, hogy a sztori alapötlete nem rossz, de az elején a szereplőket, ha már több sorozatból összegyúrtad, jobban ki kellett volna dolgoznod, hogy ne legyenek sablonosak, és az olvasók a Te történetedben ismerjék meg jobban őket, mert így olyan, mintha nem is illenének bele a sztoriba. Nem tudom, érthető voltam-e.
Nekem kicsit furcsa, hogy 100 évig nem hiányzik neki a családja. A fülszöveg alapján azt gondolná az ember, hogy valami történt, és azért kellett elhagynia 100 évre őket. És 100 év után, csak egy szia apa, és szia lányom, gyere be?! Én értem, hogy vámpír, meg örök élet, de azért mégis csak 100 év! Javaslom az üdvözlést dolgozd át. És nem értem. Hogy élhet egy család 100 évig, ha ők nem vámpírok? Mármint a lány nem mondja el nekik, hogy ő hibrid, akkor nyilván azt a következtetést vonom le, hogy a család egyszerű emberekből áll. Vagy ők is vámpírok, csak nem tudhatják, hogy a lányuk hibrid? Bocsi, de ez a rész nekem zavaros. És a család többi tagja is, csak egy sziával köszön, miután 100 évig nem látták? Én átdolgoznám ölelkezős, sírós jelenetre.
Utolsó két rész: Á, most felfogtam, hogy a család csak azt nem tudja, hogy hibrid. Ezt jó lett volna, ha az elején jobban letisztázod. Aztán. Ott kezdesz el leíró részeket beletenni, ahol nem kellene szerintem. Ez mindenképp jó, mert fejlődik az írásod, csak meg kéne találni a hosszabb leírások helyét. Illetve, csak hármas pontot használunk, nem rakunk nyolcat egymás után, mert az csúnyán mutat. csak hármat: abcd... ennél a három pontnál nem kell több sosem, és kevesebb sem.
Egy kicsit lassítani kéne a történet tempóján. Hosszabban, részletesebben kidolgozni a részeket, hogy jobban bele tudja magát élni az olvasó, mert ez számít a legtöbbet.
És ami nagyon feltűnő, és én okos, csak most veszem észre, az az, hogy a fejezetek címénél mindig pontot teszünk a számok után, hogy hanyadik rész! Nem csak kiírod, hogy 8 rész, hanem 8. rész! Ez nagyon FONTOS!
Nevek elé SOSEM rakunk névelőt!
Összességében: A történet alapötlete jó, de jobban ki kéne dolgozni a szereplőket, és a cselekményt, és lassítani rajta. Javaslom, hogy vegyél fel egy bétát, és nézzétek át a részeket, írd át hosszabbra, és javítsátok ki a hibákat, mert sajnos elég sok van belőlük.

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése:
Nézzük a modulokat. Látom nincs túl sok belőlük, úgyhogy leírom, hogy mik kellenének, és milyen sorrendben, felülről lefelé haladva. Fülszöveg, Menü (ahová ne csak a főoldalt rakd ki, hanem csinálj egy oldalt, ahol be vannak linkelve a részek, ezzel könnyítve az eligazodást), Információk (kié a design, kié a fejléc, mikor nyitott a blog, ki az író, stb..), Chat (ez azért jó, hogy olvasóid könnyen kommunikálhassanak veled, vagy bárki más, ha bármit írni szeretne, például cserét, ami szintén hasznos, hogy ismertebb legyen a blogod. Sok oldalon megtalálod, hogy kell berakni chatet blogra, csak írd be a keresőbe), Rendszeres olvasók, Oldalmegjelenítések, és végül a Szerkesztők. Ezt nem kell pont így elrendezni, de valami hasonlót érdemes lenne.
2. Fejléc:
Nekem tetszik a fejléced, viszont a háttér kicsit homályos, ezen lehetne javítani, meg lehetne egy kicsit több sötét színt belevinni, hogy érzékeltesse kicsit jobban a történet hangulatát. Ezt leszámítva szép munka!
3. Kinézet:
Ahogy látom, DeviantArt-os sablont használsz, ami nem baj, de érdemes lenne kiírni az információkhoz, amit említettem. Ha nem az, akkor elnézést a tévedésért. Egyébként, ha te választottad, jól választottál, tetszenek a színei, és illenek is a történethez. Talán picit sötétebb lehetne a háttér, jobban hangsúlyozva a sztori hangulatát, de így is szép. Tudom javasolni, hogy állítsd a szöveget sorkizártra, mert úgy szebben mutatna az összkép. Illetve ne használj mindenféle betűtípust akkor, amikor gondolatban beszélnek a szereplők. Egyszerűen írd dőlt betűkkel azokat.

Összességében szép blog, és tényleg nagyon jó dolgokat lehetne  kihozni belőle, csak át kéne nézni a részeket nagyon odafigyelve, és lassítani az eseményeken, hosszabban leírni dolgokat. Remélem semmivel nem bántottalak meg, és hasznos volt a kritikám, további jó blogolást! :)


Üdv: Annabelle N.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése